Makaleler Sayfa 3

Düğünde Takılan Takı

Boşanmada Düğünde Takılan Takı Kime Aittir?

Düğün sırasında eşlerden hangisine takıldığının bir önemi olmaksızın takılan tüm takılar kadına aittir.

Tapu İptali ve Tescil Davası

Tapu İptali ve Tescil Davası Nedir?

Yolsuz, usule aykırı veya kanuna aykırı bir şekilde düzenlendiği iddia edilen tapu kaydının düzeltilerek hukuka uygun hale getirilmesi için açılan davaya tapu iptali ve tescil davası denir.

Şirketin Unsurları

Şirket Nedir? Şirket Unsurları Nelerdir?

Şirketin tanımı ve unsurları Türk Ticaret Kanun'unda bulunmamaktadır. Ancak Borçlar Kanun'unda adi şirket için yapılan tanım, şirket için kabul edilen genel bir tanımdır.

Tacir

Tacir Nedir? Gerçek ve Tüzel Kişilerde Tacir

Türk Ticaret Kanunu madde 12/1 uyarınca bir ticari işletmeyi kısmen de olsa kendi adına işleten kimseye tacir denir.

Aldatma Sebebiyle Boşanma Davası

Aldatma veya Zina Sebebiyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Evlilik birliği devam ederken eşlerden birisinin diğer eşi aldatması TMK 161. Maddesi gereğince aldatma (zina) sebebiyle boşanma davası açılabilecektir.

Haczedilemeyen Mallar

İcra ve İflas Hukuku'nda Haczedilemeyen Mallar Nelerdir?

İcra ve İflas Kanunu madde 82'de haczi caiz olmayan mal ve haklar düzenlenmiştir. Bu kanun dışında özel kanunlarda sayılan haczedilemeyen mallar vardır.

Boşanma Davalarında Antalya Boşanma Avukatı Hizmetleri

Antalya Boşanma Avukatı | Boşanma Davası | Boşanma Dilekçesi

Antalya boşanma avukatı olarak hizmet veren avukatlarımız, Antalya ili içerisinde yaşayan ve boşanmak isteyen eşlere, boşanma davası sürecinde avukatlık ve hukuki danışmanlık hizmetleri vermektedir. Boşanma avukatı, aile hukukundan doğan uyuşmazlıklar olan boşanma, velayet, mal paylaşımı ve nafaka gibi davalara giren avukatların gündelik hayattaki isimlendirilmiş şeklidir.

Fikir ve Sanat Eserleri

Eser ve Sanat Eseri Nedir? Eser Türleri Nelerdir?

Eser kavramı, FSEK’da (Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu) sahibinin özelliklerini taşıyan; edebiyat ve ilim, güzel sanatlar, musiki ve sinema eseri olarak sayılan her türlü fikir ve sanat ürününe eser denir şeklinde tanımlanmıştır.

Anlaşmalı Boşanma

Anlaşmalı Boşanmanın Özellikleri ve Koşulları Nelerdir?

Anlaşmalı boşanma, TMK 166/3’te eşlerin anlaşması şeklinde düzenlenmiş bir kurumdur.

Kat Mülkiyeti

Kat Mülkiyeti | Kat İrtifakı | Kat Maliklerinin Hakları

Kat mülkiyeti, taşınmaz mülkiyetinin özel bir alt dalıdır. 1965 yılında toplu yaşamın artmasıyla birlikte bu alanda bir kanuna ihtiyaç duyulmuştur.